welcome to my world

Thursday, June 16, 2011

Termakan Otak Lembu..Yummy Yum Yum....^_^

Nie kelakar nie kalau aku nak cerita pasal termakan otak lembu nie...Ada la suatu ari tue bih kurang sebulan dah kot peristiwa nie..En.hasben ajak aku lunch kat Kampung Baru..Dia cakap nak ajak aku makan kat tempat yang dulu dia penah makan dengan kawan dia kat sana..Makan nasik padang katanya..

Orait la aku pon,sebab dia nak aku rasa satu masakan Indon yang sedap katanya..Sampai kat sana,kedai kecik jer tapi orang penuh..Aku pon duduk la kat meja makan..Then En,hasben yang amik lauk pauknye..Dia amik dua nasik putih,satu piring ayam kampung,sambal hijau dengan satu mangkuk benda alah yang aku tak pasti apakah itu..

Benda tue macam usus katanya dari lembu..Warna putih..Bila aku makan rasanya macam telur yang dihancurkan pon ada,tauhu pon ada jugak..Tapi aku makan sket jer sebab aku tak pasti apa benda tue..Benda tue wat masak lemak cili padi..En.hasben makan sampai tak berbaki..Dia pon bila aku tanya apa benda tue,tak taw jugak..Hish..boleh gitu..huhuhuhu

Semalam,aku search google nak cari resepi lemak lembu masak kunyit,tetibe terkeluar pulak resepi otak lembu masak lemak cili padi..Aku bukak tengok..Haaa,itulah benda yang aku makan..Ya ampuuuuunn!!terus aku nak termuntah sebab otak yang belom masak tue sebijik macam otak manusia...Huhhu..Tolonglah..

En.Hasben balik keje aku gtaw yang benda alah yang dia suka makan tue adalah OTAK LEMBU..terus dia terjeluak..Nampak sangat benda nie kalau kita tataw takpe,,Boleh je akal kita terime..Tapi bila dah taw apa benda tue..Automatik otak hantar isyarat...Huhuhuhu...

Nota kaki: Pas ni kalau nak makan apa pon,pastikan kita taw apa benda alah tue okey..

No comments:

Post a Comment