welcome to my world

Wednesday, June 22, 2011

Kisah Salah Faham

Pernah tak korang nak barang tapi pekedai tue salah faham dengan apa yang korang nak??Hehehe..Aku ada cite lucu (bagi aku lar..hoh!!) yang pernah terjadi..Bulan lepas,aku balik kampung kat Kuala Perlis..Abah aku nak makan laksa ( tak abis-abis cita pasal laksa ),jadi aku,adik dan jugak kakak aku pegi la pasar nak membeli bahan-bahan wat laksa..

Siap cari bahan-bahan basah,kami ke kedai sebelah nak cari laksa kering pulak..Nie dialog apa yang terjadi..

Aku                : Assalamualaikum makcik..laksa ada??

Makcik Kedai : Waalaikumsalam..ada!nak berapa?

Aku                : Makcik,laksa halus ada??

Makcik Kedai : Ada..yang besaq ada yang halus ada..

Sambil bercakap tue makcik tue amik bagi sebungkus laksa kecik dan sebungkus laksa besar kat tangan aku..
Makcik Kedai : Anak nak yang mana??

Aku                : Saya nak dua-dua ya makcik..

Makcik tue pun dengan cepat amik lagi satu laksa halus dan laksa besar
Aku                : Eh makcik,awat makcik bagi saya lagi dua nie??Nie saya da amik ni..

Makcik Kedai : Laaaa..tadikan anak kata nak dua-dua..Makcik amik la lagi dua..

Aku                : Makcik,maksud saya...Satu laksa halus dan satu laksa besar..

Makcik Kedai : Owh..bukan anak nak dua laksa halus dan dua laksa besar??

Aku                : Kalau macam tue dah jadi empat dah makcik..

Makcik Kedai : Isy...anak nie asal mana??

Aku                : Asal orang sini la..awat??

Makcik Kedai : Saja tanya..

Balik tue,aku tanya abah aku persoalan yang bermain-main difikiran aku..Then abah aku cakap,aku dan makcik tue dua-dua tak salah..cuma salah faham jer..Ye la..Lain orang lain pemahamannya..Huhuhuhu
Nasib baik la makcik tue tak mengamuk..


No comments:

Post a Comment