welcome to my world

Tuesday, June 21, 2011

Ikan Bakar Hulu Langat Yang Best

Entry aku memang pasal makan jer...Huhuhu..Okess..Tempat nie memang feveret aku sekeluarga...Dulu selalu tercari-cari tempat ikan bakar air tawar yang paling sedap..Memang aku cari ikan air tawar jer pasal aku tak makan ikan air masin..Hehehehe..

Satu hari,aku ade tanya pada bapa sedara En.Hasben ade tak tempat makan yang macam aku nak tue...Then dia soh aku try g kat Teratak Ikan Bakar Sri Murni Hulu Langat..Satu hari tue,aku g dengan adik beradik aku makan sana...

Macam-macam menu ikan air tawar yang diorang sediakan..Ikan keli,ikan patin..Macam-macam la..Selain menu ikan bakar,goreng-goreng pon ade jugak...

Menu yang kami pilih:
Nasi puteh ( 4 orang makan )
2 ekor ikan talapia besar giler ( lebih 1 kg sekor )
1 pinggan kangkung goreng belacan ( 3 org makan )
1 mangkuk tomyam campur ( 2 orang makan )
1 pinggan  udang goreng cili padi ( 2 orang makan )
telur dadar ( 3 orang makan )
2 gelas teh o ais limau
2 gelas jus oren

Setiap order ikan bakar disertakan dengan 1 mangkuk sambal belacan dan cili kicap yang memang best giler sambal belacan die...Hoohohohohoho...

Bila sampai menu tue,kami semua makan dengan rakusnya sebab,dah la sekitar tue lampu ala-ala romantik gitu.Pas tue kita leh pilih nak makan dlam pondok atau pon nak makan bersila..Dorang ada sediakan tempat yang bagi aku agak selesa..Tapi lebih selesa kalau kucing-kucing kat situ tak datang ..Huhuhu..
Bila time bayar,kami semua dah mencongak-congak berapa total yang kami perlu bayar..Semua bajet dalam rm100++ gitu..tapi bila da bayar..Jumlahnya cuma rm84 jer..Memang berbaloi dengan rasa dan semuanya lah..Nak letak pic makanan tak ade,lain kali kalau aku g lagi,aku akan upload pic ok..


No comments:

Post a Comment