welcome to my world

Wednesday, June 15, 2011

Terliurnye Dengan Buah Amra..

Huhuhu..Tetiba terkenang-kenang kelazatan dan kemasaman buah amra nie..Dulu masa kecik-kecik,aku suka sangat panjat pokok amra nie siap bawak garam atas tapak tangan..Selalu pokok nie tak ada la besar sangat....Tapi pokok jiran aku nie memang tinggi tapi batang dia rapuh la..Kalau salah langkah jer memang jatuh ke bawah la jawabnye...Huhuhu..

Penah dulu,aku balik jer sekolah,terus amik garam panjat pokok nie..kalau bukan musim buah nie,aku panjat pokok mangga..Memang kalau kat Perlis tak payah sebut la pokok mangga..Setiap bulan pon ada buahnya..
Buah amra ni kalau kat tempat lain orang panggil dia buah kedondong..Selalu kalau orang mengandung suka la makn buah masam-masam macam buah kedondong atau pon buah amra nie..Sekarang ni da susah nak dapat yang fresh..Kadang-kadang,kalau aku g pasar borong baru leh dapat..Sekilo RM4..Balik rumah bukan ada orang nak makan pon,aku sorang je melantak sampai abis...

Sekarang nie,aku rasa macam nak makan buah nie..Nak-nak pulak bila aku tatap gambar buah nie lama-lama..Dah terliur da nie..Aiyooo...Masam btol..Tapi rangup..Memang best sangat...




No comments:

Post a Comment