welcome to my world

Thursday, June 16, 2011

Sudoku Mencabar Minda...

Sesuatu yang baru bagi aku sebenarnya..Btol-btol mencabar tahap kecerdasan minda nie..Dulu aku nak main sangat games Sudoku nie,tapi aku tataw macam mana nak mainkannye..So,bulan lepas,aku beli satu buku Sudoku yang dalam tue ada 150 games..Dari very easy,easy,normal,hard dan very hard..Tahap yang baru aku main ni baru hard..Tue pon terkial-kial memikirkan jawapan..Hahahaha..

Aku dah tak main pakai buku,tapi main guna games kat handphone..Lebih mudah sket leh main sambil baring-baring..Hehehehe..

Peraturan games nie tak boleh masukkan nombor yang sama dalam satu baris melintang,ke bawah dan jugak petak kecik..Kalau masukkan jugak,memang kena wat balik la..Huhuhu..Kena fikir betul-betul baru isikan..Kena ada strategi..Bukan boleh main hentam jer..Huhuhuhu..

Ari-ari aku mesti main sudoku nie,sebab aku tak keje,dok umah jer..Jadi tak nak la otak lembab sangat,aku main games ni..Hehehe..En.hasben memang awal-awal lagi menyerah kalah..Dia cakap susah...Kalau kita tak mencuba memang terasa tekanan giler..Huhuhuhuhu..

Nie contoh sudoku yang aku main..1 - 9 jer..



Ada yang lagi master tue die campur sekali dengan ABC..memang susah dan pecah otak..Yang nie aku belum capai tahap macam nie agi..Huhuhuhu...



So,kalau sape-sape yang ada strategi menarik,leh la kongsi-kongsi dengan aku ok...

No comments:

Post a Comment