welcome to my world

Wednesday, June 22, 2011

Roti Canai Sedap Sungai Besi

Masa aku demam minggu lepas,tekak aku nie nak sangat makan roti canai..Aku mintak En.Hasben belikan roti canai dekat Putrajaya di Ali Bistro..Sebab first time aku makan,rasa dia sedap walaupon tak sedap sangat..Hohohoho..Then bila En.Hasben bawak balik,memang aku ludah balik..Rasa kuah yang  terlalu manis..Macam cicah air gula pulak..Huhuhuhu..Potong selera mak nak oiii!!

Pas tue,aku mesej adik aku,cakap nak makan roti canai sedap..Pas tue adik aku cakap,''hah...Yang kat Pasar Sungai Besi tue sedap..Yang dulu ang penah beli kat kami tue.." Yess..baru aku teringat,last aku makan taun 2008..3 tahun tue aku tak makan..mintak-mintak la still ada lagi roti canai tue..

Pagi-pagi lagi aku dah pegi ngan En.Hasben..Masuk je pasar,terus pegi kat tempat roti canai tue,aku pesan 10 keping roti canai..5 keping untuk aku dan 5 keping untuk abang dan adik aku..Huhuhuhu..
Rasa dia memang yang terbaik setakat nie..


Harga dia pulak dah naik 20 sen...Dulu 60 sen skarang dah jadi 90 sen..wuhuhuhuhu...

Kat KL nie,memang situ jer paling sedap..Kena la dengan selera aku..Bukan jer roti dia lembut,kuah pon memang sedap dan terbaik..Yang penting,orang yang uli dan tebar tue Melayu..Hohohoho..Susah nak cari orang melayu yang pandai wat roti canai sedap..



Kalau sesiapa yang nak makan roti canai sedap,kat situ la aku syorkan..kalau pegi lambat,beratur la jawabnye...Dulu aku penah pegi lambat,kena tunggu sampai setengah jam..Bayangkan la..Huhuhu..

Cari kat sini eyh..
Dalam Pasar Besar
Pasar Besar Pekan Sungai Besi
57000 Sungai Besi..
Kuala Lumpur..

No comments:

Post a Comment