welcome to my world

Monday, May 23, 2011

Sup Meletup..sup Berdengung..Ani Sup Utara dan Bihun Sup Pak Dan

Bihun Sup Meletup

    Haish..memang tak payah la aku citer pasal sup nie..Memang sedap sangat..Bagi aku la kan...Sebab aku memang suka sangat makan sup nie..Aku suka sup meletup ni sebab dia punya cili warna merah..Kalo cili kicap tue sememangnya aku kureng skit...

   Dulu aku tinggal kat Desa Tasik..Jadi,ari-ari aku makan sup meletup ni...petang dan malam...Memang hantu sup la aku nie..Nak pulak daging dia lembut dan empuk...Aku kalo order sup meletup nie,aku mesti akan order bihun sup ayam + daging..Kadang-kadang jer order ayam + perut lembu..Harga rm5.50..Kenyang la sebab benda berkuah kan memang cepat kenyang..Hehehhe...

   Hari tue,jalan-jalan kat Sungai Chua,nampak banner Sup Meletup..tunggu apa lagi,terus aku ajak hasben aku singgah makan..Mula-mula aku makan,haish!!!Orang ni masak tak rase dulu ke ape??Masinnye Ya Allah...Itu la pertama kali aku makan sup meletup tak abis..Lain sangat rasanya dari yang kat Sungai Besi tue..Kat situ jugak yang terbaik..Tiada tandingannye...huhuhu...Tapi nasik ayam dia sedap la yang kat Sungai Chua tue..same je rasa..

Bihun Sup Berdengung Nilai 3

   Ada la kawan aku ajak makan Sup Berdengung kat Nilai 3..Dia kata sup tue lagi sedap dari Sup Meletup..Aku pon g la Nilai 3 semata-mata nak makan bihun sup berdengung...Not bad la rasa die..Tp dah dia punya cili pakai cili kicap,memang aku tak leh g laju la makan...Sesiapa yang suka makan Bihun sup cili kicap,boleh try kat Food Court Nilai 3 tue yea...Huhuhu..

Set Nasik Ani Sup Utara

   Lagi sup sedap??Ani Sup Utara...memang sedap..yang tue tak dinafikan la..Nak-nak pulak kalau order nasi putih dengan sup daging die..Sampai stu set la dengan sambal belacan.timun dan telur masin..Sedap sampai order nasik tambah...Huhuhuhu..Aku bagi 5 bintang untuk sup die..

Bihun Sup Pak Dan Simpang Empat Perlis

   Kalau kat Perlis,memang top dengan Bihun Sup Pak Dan kat Simpang Empat..Kelainan??bihun sup dia ada letak kentang hiris nipis...Sedap jugak sup dia..Tapi maybe aku da penah makan sup yang lagi sedap,aku rasa sup Pak Dan ni biasa-biasa saja...Tapi terpulang la pada individu..Setiap orang kan rasa lain-lain...Tapi bagi aku,bihun sup dia adalah yang terbaik kat Perlis...

1 comment:

  1. Hye Mazs... Cuba try bihun sup daging di Pak Chah Soup House, Puncak Jalil... No.69, PUJ 3/3. Mengancam juga.

    ReplyDelete