welcome to my world

Sunday, May 22, 2011

mimi..momo rebit kesayanganku..


rebit ku yang da meninggal dunia..
     Rindu sangat kat rebit yang pernah aku sayang, aku marah dan segalanya nie..Tapi Mimi dan Momo da meninggal da..Dapat bela dia tak smpai pon sebulan,maklum la tak ada pengalaman pon bela rebit b4 ni taw..


Mula-mula masa beli ni harga dorg rm60 seekor..beli dua darab la berape..Kekeke..Bila bawak balik rumah,letak lam sangkar..Aktif sungguh dorang ni..Seronoknye tengok keletah dua ekor rebit ni..
Malam tue,bl aku nak tidur aku tengok Mimi n Momo ni da tidur da..Lelap semacam jer..hahaha..Aku n hasben pom masuk tidur jugak la...

Pagi tu,bangun je tidur aku wat sarapan untuk hasben..Terkejutnye tengok umah aku bersepah dengan taik rebit ni..halus je comel macam manik,nasib baik la tak ade bau yang tak diingini..Hairan la aku ni pom,aku tanya hasben aku,dia ade keluarkan arnab ke semalam??Dia pom tataw..So,aku pom tak ade la fikir yang bukan-bukan..Lagi pom dua-dua ekor masih ade lagi dalam sangkar..Macam mane la dorang nak keluar..

   Satu malam tu,aku dengan hasben keluar pegi makan malam kat luar,memang aku tak ada bukak lampu pom,biar bergelap je umah..Dalam kol 11 malam macam tu,kami pom balik..Apa yang aku nampak memang terkejut la sebab aku nampak Mimi,rebit betina aku xde lam sangkar..

Cuak gile aku,mana la dia pegi,pintu dapur da tak kunci,kang die terjun ke bawah macam mana..Dah la rumah aku ni kat tingkat empat..huhuhu...Tiba-tiba aku tingat lagu Wonderpets..Ada haiwan dalam bahaya...Hehehe...Terus aku pegi dapur,tengok dia da ada kat balkoni,haish!!Kaki depan da terjulur keluar dah ni nak ke bawah..Cepat-cepat aku amik dia..Aku tanya Mimi,macam na dia keluar..Tapi dah nama pom haiwan,mana leh jawab soalan aku tu..Malam tue jugak aku xmau tidur,aku sembunyi kat sofa..

Aku tengok Mimi keluar ikut ruas-ruas besi sangkar tue,bukannya besar pom,bih kurang 2 cm je lebar..Macam ne la Mimi ni wat,pas tue aku tengok Mimi dok ajak-ajak Momo rebit jantan tu keluar jugak..Last-last Momo pom keluar jugak..Geram je aku tengok taw..
Tapi aku buat tataw jer..Aku tengok dorang pegi dapur,makan plastik,makan kertas macam-macam lagi dorang makan,padahal dalam sangkar tu bukan main banyak lagi makanan aku letak,seminggu pom tak habis..Lepas dorang makan,berak bersepah-sepah,dorang masuk balik dalam sangkar buat-buat tak bersalah..Geramnyeeeeeeee....

    Seminggu pas tu,Mimi mati..Aku rasa maybe terlekat plastik,yang Momo pulak,tak mau makan dan minum..Termenung je lam sangkar,risau takut dia mati macam Mimi,aku berjaga malam tengok keadaan dia..Entah macam mana aku tertido,tp aku terjaga balik,aku tengok Momo da tumbang..Haish..Momo da mati ke ni..Risau sangat hati aku,aku ambil Momo,tepuk-tepuk dia..Memang sah..Momo da mati!!Menangis aku kol hasben aku...

Masa tu dia kerja luar,kat Penang..Terkejut dia dengar dan dalam masa yang sama tengah pujuk aku...Sebab menangis macam orang mati laki...Huhuhuhu..Sayang Beb..Anak lom ada.dengan rebit la aku bermanje...Sampai sekarang pom,aku tak nak lagi bela arnab..Biarlah Mimi n Momo yang pertama dan terakhir...

No comments:

Post a Comment